ZEISS toob turul uue prilliklaasi kategooria, mis on mõeldud just nendele prillikandjatele, kellel on probleeme autojuhtimisega erinevates valgustingimustes.

Uued DriveSafe prilliklaasid vähendavad häirivat valgust  autoga sõitmise ajal nii päeval kui öisel ajal ning muudab autojuhtimise ohutumaks ja vähem pingelisemaks.

ZEISSi poolt väljatöötatud uued tehnoloogiad hõlmavad endas kolme tähtsat elementi, mis muudavad igapäevaseks kasutamiseks mõeldud prilliklaasid autojuhtimise ajal ohutumaks ja oluliselt mugavamaks:

  • Luminance Design® Tehnoloogia võtab vähestes valgustingimustes arvesse inimese tegeliku pupilli  suuruse.
  • DuraVision® DriveSafe pinnakate vähendab tajutavat peegeldust kuni 64%.
  • ZEISSi DriveSafe prilliklaaside disainis on ühendatud kuni 43% laiem keskmisele kaugusele vaadatav ala, et oleks lihtsam fokuseerida armatuurlaua ning peeglite vahel ja kuni 14% laiem kaugele vaatamise ala maantee ulatuslikumaks nägemiseks.

Mis kasu on uutest DriveSafe prilliklaasidest prillikandjale?

1 2 3

Parem nähtavus kehvades
valgusoludes
(vihm, hämarus, jne)

Öisel  ajal sõites vähenevad
vastutulevate autode tuledest
või tänavavalgustusest tingitud
pimestavad peegeldused

Üliselge maantee,  auto
armatuurlaua, külje ja –
tahavaatepeeglite nägemine

Parem nägemine halbades valgustingimustes

ZEISS Luminance Design® Tehnoloogia

Probleem

Pupill reageerib vastavalt ümbritsevale valguse intensiivsusele, eriti otse silma paistvale valgusele. Päevavalguses on pupilli diameter väike, öisel ajal suur. Kehvas valguses ehk nn mesoopilistes tingimustes, s.t hämaras, vihmasajus, sombustel päevadel ja öisel ajal autoga sõites, on pupill vahepealse suurusega. Ruumitaju ja ka kaugustega arvestamine muutub siis autojuhile keerukaks.

Pärast põhjalikku teadustööd mesoopilise nägemise valdkonnas, leiti põhjus Luminents Disain Tehnoloogia arenguks, mis on katsetatud ja tõestatud prillikandjate peal.

Lühidalt:  hele valgus (fotoopiline nägemine), pimedus (skotoopiline nägemine), vahepealne valgus  (mesoopiline nägemine). Mesoopilistes tingimustes, valguse intensiivsus ja seega ka pupilli suurus muutub: see ongi nägemise jaoks paras väljakutse.

Lahendus ZEISS’ilt

ZEISS töötas välja uue Luminents Disain® Tehnoloogia (LDT), mis arvestab erinevate valgustingimustega ja pupilli suurustega, et parandada prilliklaasi disaini niivõrd, et nägemine oleks koguaeg loomulik.
LDT kaasab pupilli suuruse mesoopilistes tingimustes sõitmiseks ja optimeerib prilliklaasi disaini sellele vastavalt: kohandatud pupilli suurused, mida kasutatakse optimeerimise algoritmides, on 5.0 mm ühevaatelistes ja 4.3 mm progressiivsetes prilliklaasides.
Selle tulemusel näevad prillikandjad kehvades valgusoludes paremini.

22

Vähendatud pimestumine öisel ajal.

ZEISS DuraVision® DriveSafe pinnakate.

Probleem

Pimestamine tähendab raskust näha eredas valguses, nt otsene päikesevalgus või kunstlik valgus. Eriti häirivad on öisel ajal sõites Xenoni või LED tehnoloogiaga autoesitulede kõrge luminents.  Pimestamine võib olla riskantne, kuna see vähendab objektide nähtavust ja silma kontrastitundlikkust.

4L-LAB*i autovalgustuse ekspertide, kes on väljatöötanud kaasaegseimad valgustusseadmed,  soovitusel  viisid ZEISSi nägemisteaduse uurijad läbi pimestava valguse eksperimendi.

See pani aluse sisemistele uuringutele*, milleks kasutati erinevaid pinnakatte simulatsioone. Auto esitulede sinise valguse spekter (eriti 400-450 nm ulatuses), milles on kasutatud Xenon H.I.D. (High Intensity Discharge = Kõrge Heleduse Väljavool) või LED tehnoloogiat, avaldavad autojuhtide  jaoks tajutavat pimestumisefekti.

 

Lahendus ZEISSilt

DuraVision® DriveSafe pinnakate peegeldab osaliselt  neid lainepikkusi, mis vähendavad tajutavat peegeldust kuni 64% võrreldes teiste esmaklassiliste peegeldusvastaste katetega.

33

* L-LAB, lühend  “valguse laboratooriumist”, on uuringute instituut, mis keskendub autode valgustamisele ja mehatroonikale (toetatud Paderborni Ülikool ja Hella KGaA poolt); hõlmab tuleviku autode valgustust, nägemistaju uuringuid, prototüüpide ja tehnoloogiate katsetusi.

Täpne sõidutee, armatuurlaua ja peeglite nähtavus

ZEISS DriveSafe prilliklaasi disain

Probleem

Autojuhtimine nõuab juhtidelt kõrgendatud tähelepanu. Liiklusolude hindamiseks vajavad nad suurema osa ajast avarat vaatevälja sõiduteele. Olukord muutub keerukaks, eriti progressiivklaaside kandjaile, kui on vaja fokusseerida sõidutee, armatuurlaua ja peeglite vahel. Siin hakkab olulist rolli mängima dünaamiline nägemine.

Silmade jälgimise uuringus koostöös FKFS*iga, tuvastasime autojuhtide nägemisvälja vajadused:

21
  • 97% registreeritud ajast jälgisid nad sõiduteed.
  • 2%   kasutasid armatuurlaua vaatamiseks.
  • 1%   kulus peeglitele fokusseerimiseks.

Lahendus ZEISSilt

ZEISS töötas välja uued DriveSafe progressiivklaasid, mis on optimeeritud kaugele ja vahepealsele kaugusele vaatamise aladega, vähendavad vajadust pead horisontaalselt pöörata ning muudavad progressiivklaaside kandjaile fokuseerimise sõidutee, armatuurlaua ja peeglite vahel lihtsamaks ja kiiremaks.

  • Dünaamiline nägemine kiireks ümberfokuseerimiseks sõidutee, armatuurlaua ja peeglite vahel
  • Lähedale vaatamise ala sobitub ideaalselt igapäevategevustega
5 Kuni 43% laiem keskmisele kaugusele vaadatav ala, et oleks lihtsam fokusee-rida armatuurlaua ning peeglite vahel ja kuni 14% laiem kaugele vaatamise ala maantee ulatuslikumaks nägemiseks.
6 7

ZEISS DriveSafe progressiivsed ja monofokaalsed prilliklaasid on mõeldud paremaks liiklusolude hindamiseks ja sobivad ideaalselt igapäevasteks toiminguteks.